piątek, 11 października 2013

Publiczny skandal

W Polsce są szkoły publiczne i prywatne, katolickie i inne. Jednak bez względu na rodzaj szkoły, podstawowe czy ponad podstawowe ale również publiczne, dzisiaj obchodzą dzień papieski.

Dzieci i młodzież musiała dzisiaj założyć stroje galowe i brać udział w akademiach z okazji dnia papieskiego. Nikt nie pytał dzieci innego wyznania lub niewierzących, czy mają ochotę uczestniczyć w tej imprezie.

Wszyscy musieli karnie stanąć do apelu z okazji "tego święta", dotyczyło to też szkół publicznych.


Czy to nie skandal?

9 komentarzy:

  1. Oczywiście , że skandal.
    Ale czemu mnie to jakoś nie dziwi ?
    Polska to dziwna kraj...

    OdpowiedzUsuń
  2. Skutki indoktrynacji od małego - to smutne. Zamiast wiedzy i logicznego myślenia – zabobony. Samodzielne myślenie jest wrogiem wiary – jakiejkolwiek, smutne to- pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Popatrzcie na postępowanie klechów czy oni boją się jakiegoś Boga? Czy gdyby się bali to ich życie by tak wyglądało? Życie katolickiego księdza to ciągłe udawanie, ciągłe kłamstwa oszustwa mataczenie lawirowanie i gigantyczna hipokryzja. Czy gdyby wierzyli w bajki, które głoszą tak wyglądałoby ich życie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupełnie przypadkowo trafiłam na ten blog. Z ciekawości poczytałam co pisze człowiek o nicku "były esbek" i jestem przerażona. dawno nie spotkałam się z takim ładunkiem złych emocji, negacji i agresji. Ten blog to jedna wielka nienawiść do Kościoła katolickiego. Ani słowa o pozytywnych rzeczach jakie robią ludzie Kościoła: zakonnice, księża, biskupi. Tylko krytyka. Tylko i wyłącznie. Żal mi Ciebie autorze bloga kimkolwiek jesteś. Od razu zaznaczę: nie jestem katoliczką - w ogóle nie jestem ochrzczona i uważam się za ateistkę. Ale uważam, że przez takich jak Ty autorze bloga niemożliwa jest normalna, konstruktywna dyskusja z ludźmi Kościoła. Z jednej strony fanatycy od ojca Rydzyka a z drugiej fanatycy jak Ty. Żal mi Ciebie, tak po ludzku żal. Życzę Tobie, abyś się otrząsnął z tej ślepej nienawiści. Nienawiść zabija od środka każdego człowieka.Justyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowna Justyno, zarzucasz mi nienawiść, współczujesz mi. A może napiszesz na czym polega ta nienawiść? Czy na tym, że stanąłem w obronie dzieci, które mając inne poglądy i wyznanie zmuszane są do świętowania dnia papieskiego? Zmuszane są do śpiewania pieśni religijnych i modlenia się?
      Moim zdaniem Justyno należy współczuć Tobie, że tak jednostronne zajmujesz stanowisko, Tylko Ty i Twoje poglądy są słuszne.
      Mam nadzieję, że Twój komentarz był impulsywny i nie do końca przemyślany.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Jeśli jesteś byłym esbekiem to jesteś dla mnie szmaciakiem i zerem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy, może byś napisał jakieś mądre uzasadnienie swojego twierdzenia? Łatwo być anonimowym i obrażać innych. Wstyd.

      Usuń
  6. Z ciekawości zapytałam 17-letniego bratanka czy Dzień Papieski w liceum to dla niego przymus i obowiązek i stwierdził, że nie. Podkreślam: pochodzę z rodziny, gdzie nasz ojciec, a więc dziadek mojego bratanka nie chrzcił nas - był oficerem LWP. Sugeruję, abyś skoncentrował się marzycielu123 na pozytywnych rzeczach, a nie sączeniu jadu i nienawiści. Sama mam wiele krytycznych uwag do Kk, do hierarchów, ale dostrzegam też masę dobrych rzeczy, które robią. Świat nie jest czarno-biały jak to przedstawiasz na swoim blogu, ale wielobarwny. Taka manichejska wizja jaką prezentujesz to czystej wody sekciarstwo i fanatyzm. Żal mi Ciebie, tak po ludzku po prostu żal, bo musisz bardzo wewnętrznie cierpieć jeśli każdy Twój wpis to taki ładunek agresji i nienawiści. Życzę Tobie rychłego powrotu do równowagi psychicznej. Justyna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomijając nawet aspekty wiary papież był po prostu dobrym człowiekiem, a dobro jest wartością uniwersalną. Gdyby było świeto Dalajlamy też bym chętnie uczciła np. jego urodziny jako dobrego uczciwego i uczonego męża. Zwykłe czepianie się, niech dzieciaki mają jakiś dobry przykład do naśladowania, padło akurat na papieża no i o cóż tu się burzyć????

    OdpowiedzUsuń

Bardzo proszę wszystkich Anonimów aby jednak się podpisywali. Będzie to miłe.